II УКРАЇНСЬКИЙ ФОРУМ ШОВКОВОГО ШЛЯХУ “UKRAINIAN SILK ROAD FORUM”

ByVolodymyr Kondratevych

II УКРАЇНСЬКИЙ ФОРУМ ШОВКОВОГО ШЛЯХУ “UKRAINIAN SILK ROAD FORUM”

16 листопада 2017 року у «Grand Fairmont Hotel»  м. Київ відбувся II Український форум Шовкового шляху “Ukrainian Silk Road Forum”.

Це головна щорічна подія, присвячена розвитку стратегічного українсько-китайського партнерства в рамках глобального проекту «Новий Шовковий шлях», а також формуванню ефективних механізмів ведення бізнесу з іноземними партнерами та залученню китайських інвестицій в Україну, участь у якому взяли ділові та політичні кола України та Китаю. Учасники заходу обговорили можливості для спільної реалізації проектів, розширення торгівлі, розбудови інфраструктурних об’єктів, розвитку електронної комерції та виходу українських компаній на китайський ринок.

Цьогоріч поряд із українськими політиками та підприємцями вперше до числа ключових спікерів Форуму увійшли відомі в Китаї інвестори та представники великого бізнесу.

У рамках форуму також стартовала Алея інвестиційних проектів, що презентовала інвестиційний потенціал регіонів України. Як заявляють організатори, участь в Алеї інвестиційних проектів сприятиме встановленню прямих ділових контактів, залученню фінансування та розширенню партнерської мережі між бізнесом України та Китаю.

Кореспондент, член спілки журналистів України Ірина Бондарчук

Приєднання України до ініціативи нового “Шовкового шляху” та успішна реалізація цього проекту сприятиме ще більшому зміцненню двосторонніх відносин між Китаєм та Україною. Про це заявив Надзвичайний і Повноважний Посол Китайської Народної Республіки в Україні Ду Вей під час відкриття у Києві II Українського форуму “Шовкового шляху”: “Україна вже зараз є однією з країн, через які проходять новий коридор «Шовкового шляху». І  ми запрошуємо якнайкраще використати цю ініціативу. Впевнений, що з розвитком “Шовкового шляху” відносини між Україною та КНР стануть ще більш міцними”. Ду Вей також повідомив про наміри запросити українську сторону до Китаю “для того, щоб провести схожі заходи у Китаї та ще краще зміцнити наше співробітництво щодо “Шовкового шляху”. Крім того, додав дипломат, у планах є проведення і заходу за участю як китайських, так і українських чиновників в рамках реалізації проекту “Шовковий шлях”.

Як відомо, восени 2013 року Китай презентував концепцію проекту “Один пояс, один шлях”. Завдання проекту – створення транзитно-транспортної системи, яка зв’яже Китай з країнами Євразійського континенту і Африки. Концепція передбачає створення і розвиток транспортно-логістичної інфраструктури та розробку нових механізмів регіонального економічного партнерства. Реалізація першого етапу запланована на 2016-2020 роки.

Україна спільно з Китаєм уже реалізовує ряд інфраструктурних об’єктів, однак це співробітництво може бути розширене у сфері портів, світової логістики, виробництва електроавтомобілів.

Про це у ході ІІ Українського форуму Шовкового шляху сказав міністр інфраструктури Володимир Омелян: “Ми не тільки говоримо про майбутнє з Китаєм, ми уже його втілюємо. Одна з найбільших китайських компаній здійснює поглиблення порту Южний. Інша виграла тендер на реконструкцію низки українських доріг. Ми маємо перспективу співпраці у рамках Укрпошти та Аліекспресу. Ми сподіваємося, що вона буде поширена у контексті кінцевої реалізації повітряного експресу, що поєднає Київ з аеропортом “Бориспіль”. За допомогою зусиль уряду України та уряду Китаю Південний шовковий шлях вдалося запустити через території Китаю, Азербайджану, Грузії та України.” “Нам є що запропонувати у контексті портів, світової логістики. Ще один напрям, який ми підтримуємо, і в якому маємо спільне з урядом Китаю бачення, це електроавтомобілі. Україна має найбільші в Європі поклади літію і має усі можливості запустити виробництво передових технологій. Я сподіваюся, що за підтримки китайських партнерів це вдасться зробити”, – наголосив Омелян.

«Участь у Форумі для нас дуже важлива, оскільки в нас є спільний проект з Китайськими компаніями. Нещодавно ми підписали Меморандум про співпрацю щодо проекту будівництва четвертої лінії метро в м. Києві з Китайським Консорціумом, до якого входять компанії «China Railway International Group» та «China Pacific Construction Group». На впровадження цього проекту чекають мешканці Солом’янського та Деснянського районів столиці», – розповів Микола Поворозник, який взяв участь в церемонії відкриття форуму. Він зазначив, що вартість проекту складає близько 2 млрд доларів США, а його втілення в життя (будівництво всієї лінії разом з депо та трьома пересадочними вузлами) займе 4-6 років.

«Наразі ми очікуємо від Уряду та Верховної Ради підтримку в частині підписання та ратифікації міжурядових угод та надання державних гарантій на кредит для впровадження проекту. Наразі ми очікуємо від Уряду та Верховної Ради підтримку в частині підписання та ратифікації міжурядових угод та надання державних гарантій на кредит для впровадження проекту», – зауважив заступник голови КМДА Микола Поворозник, який взяв участь в церемонії відкриття форуму.

Матеріал записала: кореспондент,
член спілки журналистів України,
Ірина Бондарчук

матеріал з офіційного сайту:
www.ukrinform.ua

About the author

Volodymyr Kondratevych administrator